Dieta bezglutenowa

Mieszanki białek roślinnych takich jak gluteniny i gliadyny nazywane są potocznie GLUTENEM. Gluten znajduje się w zbożu takim jak pszenica, żyto, owies, jęczmień , orkisz i w przetworach z nich zrobionych na przykład: płatki owsiane, otręby , kasze: kuskus, kasza durum czy bulgur.

Gluten nie zawiera wartości odżywczych, dlatego też można bezkarnie stosować dietę bezglutenową, która zalecana jest przede wszystkim przy takich schorzeniach jak : CELIAKIA lub ALERGIA NA GLUTEN. Zalecana jest również podczas stosowania diety odchudzającej.

Jest wiele produktów z których można przygotować pyszne dania nie zawierające GLUTENU.
Obecnie zbyt wiele glutenu znajduje się w produktach przetworzonych takich jak : wędliny mięsne, sery , jogurty, sosy, przyprawy.

Nasze posiłki są od początku do końca przygotowywane są ze zdrowych produktów, stosujemy swoje mieszanki ziół i przypraw.

Przykładowe menu diety BEZGLUTENOWEJ

Poniedziałek
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Pasztet drobiowy (na bazie mięsa drobiowego, jajek, przypraw, bez dodatku bułki) na liściu sałaty, ogórek kwaszony, pieczywo bezglutenowe
II Śniadanie Roladki z bakłażana grillowanego z masą serową
Obiad Rolada z udźca indyka, kasza quinea , marchewka z groszkiem
Podwieczorek Mus malinowy
Kolacja Dynia i seler naciowy blanszowane z czerwoną fasolą, jajkiem na twardo polane sosem jogurtowo- majonezowym z musztardą gorczycową
Wtorek
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Szynka pieczona na liściu sałaty, pomidor w plasterkach , pieczywo ryżowe
II Śniadanie Płatki jaglane z duszoną gruszką
Obiad Bitki wołowe, kasza gryczana, buraczki
Podwieczorek Sałatka owocowa
Kolacja Zupa krem z brokułów z serem camembert posypana płatkami migdałowymi
Środa
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Pasta z cieciorki z pomidorami suszonymi na słońcu, pomidorki koktajlowe, pieczywo bezglutenowe
II Śniadanie Amarantus z bananem
Obiad Pulpety z indyka w sosie koperkowym, ryż dziki, warzywa gotowane na parze
Podwieczorek Galaretka brzoskwiniowa z cząstkami brzoskwiń
Kolacja Zupa krem z warzyw korzennych z imbirową nutką i fasolą mung
Czwartek
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Indyk pieczony na liściu sałaty, chrzan z żurawiną, pieczywo ryżowe
II Śniadanie Serek wiejski z rzodkiewką i kiełkami lucerny
Obiad Udko drobiowe gotowane, kasza jaglana, surówka z kapusty pekińskiej z warzywami
Podwieczorek Naleśniki gryczane z konfiturą śliwkową
Kolacja Sałatka ze świeżego szpinaku baby, pesto pomidorowe, pomidory suszone na słońcu posypana płatkami migdałowymi
Piątek
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Omlet z warzywami i szynką
II Śniadanie Caprese z sosem bazyliowym
Obiad Łosoś pieczony, ziemniaczki, fasolka szparagowa
Podwieczorek Sernik na zimno
Kolacja Mix sałat z wędzonym sumem
Sobota
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Sałatka jarzynowa z jajkiem, pieczywo bezglutenowe
II Śniadanie Warzywa do chrupania z dipem czosnkowym
Obiad Pierś drobiowa o orientalnym smaku z fasolą mung, grzybami mun, makaron ryżowy
Podwieczorek Jabłko pieczone z żurawiną
Kolacja Zupa meksykańska
Niedziela
Posiłek Przykładowy zestaw dań
Śniadanie Schab pieczony na szaro na liściu sałaty , pieczarka konserwowa, pieczywo bezglutenowe
II Śniadanie Tarta marchewka z kalarepką posypana nasionami chia
Obiad Schab pieczony nadziewany śliwką w sosie śliwkowym, kluski śląskie , kapusta modrowa
Podwieczorek Rafaello z kaszy jaglanej
Kolacja Muślinowa zupa krem z dyni z serami pleśniowymi posypana pestkami dyni

O czym musisz pamiętać stosując naszą dietę?

Rano przed śniadaniem wypij szklankę minimum 250 ml. gorącej przegotowanej wody, która jest naprawdę smaczna- słodkawa sama w sobie.

Posiłki jedz co 3 godziny powoli, dokładnie gryząc nie połykaj w dużych kawałkach, wtedy receptory dochodzące do mózgu informują, że zjadłaś/eś dużo i znika głód.

Nie popijaj w czasie jedzenia. Proces trawienia rozpoczyna się już w jamie ustnej dzięki ślinie, a przede wszystkim amylazie, która wchodzi w jej skład. Również dzięki amylazie odczuwamy walory smakowe pożywienia.

Pamiętaj, że koniecznie musisz wypić w ciągu dnia około 2 l. płynu, najlepiej wody z dużą ilością soli mineralnych ( patrz na etykietę ). Nie pij soków i napojów słodzonych i gazowanych.

Po zjedzonym posiłku pij płyny dopiero po upływie 1/2 godz.

Ostatni posiłek zjedz 2 godziny przed snem. Nie martw się jak inni będą się z tego śmiać- to chodzi o Twój uśmiech, kiedy osiągniesz sukces.

Zrób wszystko dla swojego dobra, aby do diety dołączyć jeszcze ruch na świeżym powietrzu, ćwiczenia na siłowni, basen i inne formy ruchu, które sprawiają Ci przyjemność.

Dieta 1000 kalorii
Posiłek Ilość kalorii
I Śniadanie 150 – 200 kcal
II Śniadanie 145 – 150 kcal
III Obiad 340 – 400 kcal
IV Podwieczorek 110 kcal
V Kolacja 200 – 250 kcal
Dieta 1500 kalorii
Posiłek Ilość kalorii
I Śniadanie 200 – 360 kcal
II Śniadanie 150 – 190 kcal
III Obiad 380 – 450 kcal
IV Podwieczorek 155 – 220 kcal
V Kolacja 270 – 300 kcal
Dieta 2000 kalorii
Posiłek Ilość kalorii
I Śniadanie 450 kcal
II Śniadanie 300 kcal
III Obiad 550 kcal
IV Podwieczorek 300 kcal
V Kolacja 400 kcal

Witamy w świecie zdrowego pożywienia!

Dieta Eco